Terug

Welkom bij Fietsenvoordeelwinkel B.V. Gratis verzending in NL & BE vanaf 75,-!

Garantie & retourneren

Retourneren of ruilen

Bij Fietsenvoordeelwinkel.nl heb je de mogelijkheid om binnen 14 dagen na aankoop gratis te ruilen of te retourneren onder bepaalde voorwaarden. Hiervoor geldt dat de bestelde producten in ongebruikte en originele staat zijn. Vanzelfsprekend mag je een kleine proefrit op een fiets maken, maar deze mag hoogstens 2 kilometer lang zijn. In alle andere gevallen, rekenen we afschrijvingskosten. Als je je fiets wil retourneren, kan je hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Wij maken dan een afspraak om de fiets bij je op te halen.

Voor het aanmelden van te retourneren accessoires, kan je gebruik maken van het Retourformulier. Zodra we je retour hebben ontvangen, maken we het bedrag binnen twee weken aan je over. Producten met zichtbare gebruikssporen, missende onderdelen of een missende / beschadigde originele verpakking kunnen wij niet als retour accepteren.

Wat zijn de voorwaarden om te retourneren?

  • Retourneren van een fiets kan tot 14 dagen na de factuurdatum van je aankoop. Er mag hoogstens 2 kilometer op proef gereden zijn.
  • Retourneren van een onderdeel of accessoire kan tot 30 dagen na de factuurdatum van je aankoop.
  • Het product is compleet, ongebruikt en zit in de originele verpakking.
  • Bij de aankoop van een samengestelde aanbieding of een bundel product, dan kan je alleen de complete bundel aan ons retourneren.

Uitzonderingen die we niet retour nemen zijn:

  • Artikelen of producten met montage- of gebruikssporen.
  • Artikelen of producten met missende of beschadigde originele verpakking.
  • Producten met software waarvan de verzegeling is verbroken.
  • GPS apparatuur dat geregistreerd of gebruikt is.
  • Producten die op naam zijn gesteld in het register van het RDW (bijvoorbeeld Speed pedelecs).

Zijn er kosten aan verbonden?

Als je een product retour stuurt dan zijn de retourkosten gratis. Vanzelfsprekend kan je je product ook terugbrengen in 1 van onze winkels. Voor producten die niet in ongebruikte en originele staat zijn, worden afschrijvingskosten in rekening gebracht. Ruil je het product? Dan betaal je alleen de bezorgkosten voor het nieuwe product.

Hoe retourneer ik een fiets?

In het geval dat je een fiets wilt retourneren, dan komen wij deze bij je ophalen kosten retourneren zijn 15 euro en dient u altijd vooraf over te maken. We sturen u dan onze rekeningnummer waarop u dit kunt storten. Meestal laten wij het retournerings proces aan de klant over en kunt u dit gemakkelijk veelal via de pakketdienst weer retour sturen ook hiervoor kunnen wij u retour instructies geven. Stuurt u aub nooit zomaar een pakket terug maar neem eerst via uw account en of ticket contact met ons op. Telefonisch behandelen wij nooit retouren en heeft dus weinig zin om te gaan bellen alles gaat via uw account of via een mailtje naar [email protected] vermeld in dit geval altijd uw order nummer. U kunt ook via het contactformulier ons contacteren.

Garantie

Standaard krijg je op alle fietsen een jaar garantie. Als er in het eerste jaar van de garantieperiode iets stuk gaat aan je fiets doordat er sprake is van een productiefout, dan wil je liever dat we bij je aan huis komen? In dat geval betaal je alleen de voorrijkosten. Reparaties en onderhoud aan huis doen wij alleen in Nederland en niet in België of andere landen over de grens. 

Wat zijn de garantievoorwaarden?

  • Reparatie van defecten veroorzaakt door een productiefout valt onder de garantie. Wanneer er een defect aan je fiets is wat valt onder het normale gebruik en onderhoud, valt dit niet binnen de garantie.
  • Garantiereparaties worden uitsluitend gedaan door onze servicebus of in de werkplaats van een van onze winkels. Wij vergoeden geen reparatiekosten van derden.
  • Om je garantie te behouden is het belangrijk dat de fiets het juiste onderhoud heeft gehad. Wij adviseren om de eerste servicebeurt tussen de 5e en 6e maand na ontvangst van je fiets uit te laten voeren.
  • Bij een garantieclaim zal het product worden opgestuurd naar de fabrikant, die zal beoordelen of het inderdaad een garantiegeval is. Zo ja, dan wordt er een vervangend product teruggestuurd.

De garantie is niet geldig:

  • bij valschade en onjuist of oneigenlijk gebruik en onderhoud
  • bij normale slijtage die optreedt bij dagelijks gebruik van een product en ouderdom
  • bij schade veroorzaakt door slecht onderhoud, verwaarlozing of door een ongeval
  • als er schade is opgetreden als gevolg van verandering door het product, aangebracht door de consument en zonder toestemming van de fabrikant
  • als de schade niet tijdig wordt gemeld (binnen twee maanden)
  • als er schade is opgetreden als gevolg van klimatologische invloeden zoals verwering van lak, corrosie en/of roestvorming
  • bij schade veroorzaakt door vervoer door de klant
  • bij schade veroorzaakt door reparaties of ingrepen uitgevoerd door personen die daartoe niet - schriftelijk - door verkoper gemachtigd zijn
  • als er schade is opgetreden als gevolg van onjuiste installatie, afstelling of reparaties

Mijn fiets is kapot, valt dit onder de garantie?

Onder garantie vallen alleen defecten die veroorzaakt zijn door een productiefout. Op slijtageonderdelen wordt geen garantie gegeven, tenzij het een productiefout is van de fabrikant. Slijtageonderdelen zijn onder andere: binnen- en buitenbanden, ketting, kettingbladen, achtertandwielen, kabels en remblokken. Schade als gevolg van onjuist gebruik en valschade vallen ook buiten de garantie.

Fietsverzekering

Om zorgeloos te kunnen genieten van je nieuwe fiets, bieden wij een doorlopende fietsverzekering van de ANWB aan. Wanneer je je fiets bestelt, kan je tijdens het bestellen de premie berekenen en kan je aangeven dat je de verzekering wil afsluiten. Wij zorgen er voor dat je verzoek wordt doorgestuurd naar de ANWB/Unigarant, die vervolgens binnen 10 werkdagen de polisvoorwaarden toestuurt. Je fiets wordt pas verzekerd op de eerste dag dat je je fiets in je bezit hebt, zodat je niet onnodig extra premie hoeft te betalen.

Binnen welke termijn kan ik een fietsverzekering afsluiten?

Je kan tot 14 dagen nadat je je fiets in je bezit hebt, je fiets alsnog verzekeren. Dit kan je eenvoudig regelen via onze Verzekeringen pagina. Hier kan je op basis van de fiets die je hebt gekocht, gecombineerd met je postcode, de premie berekenen. Het enige wat je daarna nog hoeft te doen, is je gegevens in te vullen en wij verzorgen de rest.

Wat houdt de ANWB fietsverzekering in?

In samenwerking met de ANWB/Unigarant bieden we een doorlopende fietsverzekering aan voor een maandelijks lage premie. De verzekering heeft een looptijd van 12 maanden en is daarna direct maandelijks opzegbaar. Er zijn twee verschillende verzekeringsopties: diefstal en diefstal & schade. Bij de diefstal dekking ben je alleen voor diefstal van je fiets verzekerd. Kies je voor de uitgebreide diefstal & schade dekking, dan ben je naast diefstal ook verzekerd voor de beschadiging van onderdelen, verhaalsrechtsbijstand en ongevallen met je fiets. Voor schade aan de fiets geldt altijd een eigen risico van 25,- per schade melding.

Hoe kan ik de ANWB fietsverzekering opzeggen?

Voor de verzekering geldt dat deze na 1 jaar direct maandelijks opzegbaar is. Opzeggen kan telefonisch via 088 269 28 37 of bezoek de ANWB website voor meer informatie.

Schade of diefstal melden

Het is altijd vervelend als je fiets gestolen is. Zodra dit het geval is en je hebt je fiets verzekerd, meldt dit dan bij de betreffende verzekeringsmaatschappij. Daarnaast is het van belang dat er een proces verbaal wordt opgemaakt. Dit kan eenvoudig online worden gedaan. Vervolgens meld je de diefstal aan ons en stuur je de aangifte en de twee originele sleutels van het slot aangetekend op naar onze klantenservice (Fietsenvoordeelwinkel B.V., t.a.v. Klantenservice, adres volgt nog). Na goedkeuring door de verzekeringsmaatschappij wordt het bedrag uitgekeerd aan Fietsenvoordeelwinkel.nl waarmee je een nieuwe fiets bij ons kunt uitzoeken. Je kan uiteraard ook een duurdere fiets uitzoeken, dan betaalt je het resterende bedrag zelf bij.

Wat moet ik doen bij schade aan mijn fiets?

Wat naar, door een val of ongeval is er schade ontstaan aan je fiets. Hopelijk ben je zelf helemaal in orde. In onze werkplaats kunnen we je op afspraak helpen om de fiets weer te repareren. Met een diefstal & schade verzekering ben je ook hiervoor verzekerd. Voor schade aan de fiets geldt wel altijd een eigen risico van 25,- per schade melding.

Om de schade te melden bij de verzekeraar heb je een taxatierapport van een fietsenmaker nodig. Je kan hiervoor een afspraak in één van onze werkplaatsen maken. De kosten voor een rapport bedragen 10% van de reparatie waarde. Deze kosten vervallen wanneer de reparatie door ons wordt uitgevoerd. Als je de ANWB verzekering bij ons hebt afgesloten kunnen wij deze schadeclaim ook direct voor je indienen bij de verzekeraar. De schade wordt vervolgens in behandeling genomen en binnen 10 werkdagen krijgt je reactie of de schade is gedekt en welk bedrag wordt vergoed. In onze werkplaats kunnen we je fiets op afspraak repareren zodat je snel weer op uw fiets zit.

 

Vergelijk producten Verwijder alle producten

You can compare a maximum of 3 products

    Hide compare box
    Fietsenvoordeelwinkel B.V. / 9 - 9 Reviews @ qshops
    Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergenMeer over cookies »